Pelakon Lawak Dulu Dan Sekarang

                 

Ramai peminat yang suka menonton filem komedi Hong Kong mesti tahu 9 pelawak Cina yang paling terkenal. Semasa tahun 1990-an, ketika mereka mempersembahkan komedi dalam filem-filem Cina-Hong Kong yang membuat penonton menawan hingga kini Melalui TV kabel dan kabel Terdapat kedai kopi di Asia.

Oleh kerana bakat prestasi sembilan pelakon, pelawak ini ada Dikenali hari ini walaupun mereka lebih tua. Pelakon terkenal yang dilahirkan di Hong Kong adalah seperti berikut:

               

Stanley Fung
                 
               

Pelakon dan pelakon Stanley Fung setakat ini berusia 72 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 2 Jun 1945 di Daerah Shunde, China.

Natalis Chan

          
    
Aktor Natalis Chan, yang telah bertarikh sejak itu, berusia 67 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 3 Disember 1950 di Hong Kong, China.

Eric Tsang

           
     


Pelakon Eric Tsang memanggil Abu Khar cukup kecil setakat ini, dia berusia 64 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 14 April 1953 di Hong Kong, China.



Richard Ng

          

Pelakon Richard Ng adalah pelawak di dalam filem-filem Hong Kong pada tahun 80-an dan 90-an, jadi dia berusia 78 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 17 Disember 1939 di Guangzhou, China.


Wong Yat-fei
    


Pelakon Wong Yat-fei, yang kebanyakannya dikenali sebagai "Iron Man in Soccer". Dia berumur 71 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 19 Ogos 1946 di Macau, China.


Karl Maka

                 

Pelakon Karl Maka telah dipanggil sehingga kini dan berusia 73 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 29 Februari 1944, di Chantang, Wilayah Shanxi, China.

Nick Cheung


Pelakon Nick Cheung, yang kebanyakannya dikenali sebagai raja permainan, berumur 53 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 2 Disember 1964, di Hong Kong, China.

Ng Man-tat

               

Pelakon Ng Man-tat, pelakon termuda drama itu, hampir menghentikan penontonnya daripada ketawa. Adakah berumur 65 tahun. Pelakon itu dilahirkanpada 2 Januari 1952 di Pulau Ceylon, China.

Bobby Yip

                


Pelakon Bobby Yip bertindak sebagai pengawal, dipukul, berantakan, pelawak kerdil yang selesa Dia kini berusia 63 tahun. Pelakon itu dilahirkan pada 15 Januari 1954, di pulau Seilan, China.


Surber Asal Dari: http://news.khmerviral.com/?p=2957

Artikel Ini Admin edit sikit2 supaya senang Faham Ok .. Hehe

Jika Korang Suka Artikel Ini Korang Boleh Turkan Penaja Admin.. wakaka...

Ulasan